Informacje wstępne
Właścicielem Sklepu Internetowego znajdującego się pod adresem www.wigar.pl jest firma
PUH WIGAR s.c. Agnieszka Romanik, Grzegorz Romanik mieszcząca się pod adresem:
ul. Waryńskiego 41 C, 16-400 Suwałki
NIP: 844-19-31-909, REGON: 790742988
organ rejestrujący : Prezydent Miasta Suwałki
Telefon: 87 563 00 06
Nr konta: BZ WBK 58 1500 1719 1217 1001 6393 0000
Telefoniczny kontakt z Biurem Obsługi Klienta Sklepu internetowego można uzyskać pod numerem +48 602 266 044 . Pocztę elektroniczną (e-mail) można kierować pod adres: biuro@wigar.pl
Korzystanie ze Sklepu internetowego jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu. Akceptacji regulaminu Klient dokonuje każdorazowo przed złożeniem zamówienia zaznaczając właściwe pole w formularzu rejestracyjnym.
Definicje
Terminy używane w Regulaminie:
1. Klient – Osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególnie przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu Internetowego lub korzysta z innych Usług dostępnych w Sklepie internetowym;
2. Konto – Przydzielona danemu Klientowi część Sklepu Internetowego, za pomocą którego klient może dokonywać określonych działań w ramach Sklepu Internetowego
3. Konsument – Klient będący konsumentem w rozumieniu art.22[1] Kodeksu Cywilnego;
4. Przedsiębiorca – Klient będący przedsiębiorcą w rozumieniu art.43[1] Kodeksu cywilnego;
5. Regulamin – niniejszy dokument;
6. Rejestracja – Wypełnienie przez Klienta formularza rejestracyjnego znajdującego się na Stronie internetowej, poprzez podanie wymaganych danych osobowych, konta e-mail oraz ustalenie przez niego hasła;
7. Umowa Sprzedaży – umowa zawarta przez PUH WIGAR s.c. Agnieszka Romanik, Grzegorz Romanik z Klientem sklepu internetowego, w sposób określony w niniejszym Regulaminie;
8. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru;
9. Dostawa – dostarczenie Klientowi przez Sprzedawcę zamówionego towaru, stanowiące wykonanie świadczenia przez PUH WIGAR s.c. Agnieszka Romanik , Grzegorz Romanik na podstawie Umowy Sprzedaży. Dostawa może być zrealizowana za pomocą transportu własnego Sprzedawcy lub przy wykorzystaniu usług Dostawcy zewnętrznego (kuriera, Poczty Polskiej, itp.);
10. Dowód sprzedaży – do każdego zamówienia wystawiamy paragon lub – na życzenie Zamawiającego fakturę VAT. Dowód sprzedaży wystawiamy kiedy zamówione przez Klienta towary są skompletowane i gotowe do odbioru / wysyłki.
§1 Złożenie zamówienia
1. Zamówienia można składać przez 24 godziny na dobę przez cały rok.
2. Zamówienie są realizowane od godziny 8:00 do godziny 16:00 każdego dnia tygodnia z wyłączeniem soboty, niedzieli i dni ustawowo wolnych od pracy. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia realizacji zamówień w dni świąteczne lub ustawowo wolne od pracy.
3. W celu złożenia Zamówienia Klient powinien wybrać do Koszyka interesujące produkty, wybrać sposób Dostawy, wybrać metodę płatności i podać swoje dane kontaktowe i adresowe.
4. Czynności wskazane w §1.3 są wykonywane przez Klienta przy użyciu interaktywnego formularza. W przypadku problemów ze złożeniem Zamówienia Klient proszony jest o kontakt ze Sprzedawcą.
5.W trakcie składania Zamówienia Klient zobowiązany jest do podania danych odpowiadających prawdzie.
6. Kliknięcie w przycisk „potwierdzam zakup”stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem zamówienia.
7. Po otrzymaniu przez system Sklepu internetowego Zamówienia, każdorazowo wysyłana będzie na adres e-mail podany przez klienta automatyczna wiadomość potwierdzająca otrzymanie Zamówienia.
8. Zamówienie, którego otrzymanie zostało potwierdzone przez system Sklepu internetowego (§ 1.7 Regulaminu) stanowi ofertę w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego i stanowi podstawę do zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
9. Umowę sprzedaży uważa się za zawartą w chwili otrzymania przez Klienta wiadomości od Sprzedawcy , potwierdzającej przystąpienie do realizacji Zamówienia.
10. Umowa sprzedaży zawarta jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
11. Do składania zamówienia nie jest wymagane zarejestrowanie się za pomocą formularza rejestracyjnego umieszczonego na stronie internetowej. Rejestracja ma na celu uzyskanie przez Sprzedawcą danych niezbędnych do wykonania Umowy Sprzedaży.
§2 Realizacja zamówienia
1. Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć rzecz bez wad, z wyłączeniem wad wskazanych w ofercie sprzedaży.
2. Sprzedawca dokłada wszelkich starań aby termin Dostawy towaru był jak najkrótszy. Wysyłki przygotowywane są zazwyczaj następnego dnia roboczego po złożeniu zamówienia i potwierdzeniu płatności – jeżeli wymagane było aby płatność za towar wpłacona została z góry.
3. Od 1 stycznia 2022 roku, sprzedaż dokumentowana paragonem fiskalnym odbywa się wyłącznie dla odbiorców detalicznych.
Paragon nie zawiera numeru NIP i na podstawie tego paragonu nie ma możliwości wystawienia faktury dla odbiorcy prowadzącego działalność gospodarczą.
Prosimy przy składaniu zamówienia dokonywać wyboru czy zakup dokonywany jest na odbiorcę detalicznego nie prowadzącego działalności gospodarczej, czy na firmę.
Do paragonu może być wystawiona jedynie faktura na osobę fizyczną bez numeru NIP i taka faktura nie może być wykorzystana w ewidencji podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą.
4. Odbioru towaru można dokonać osobiście lub przez osobę pisemnie przez niego upoważnioną. Osoba odbierająca, zobowiązana jest mieć przy sobie fakturę proformę lub wydrukowany e-mail potwierdzający złożenie zamówienia ewentualnie dokument tożsamości ze zdjęciem.
5. W przypadku braku możliwości wykonania Umowy zgodnie z zamówieniem Klienta spowodowanym brakiem którejkolwiek z pozycji zamówienia, z Klientem skontaktuje się pracownik Sprzedawca w celu ustalenia zasad wykonania Umowy. Zamówienie zostanie zrealizowane bez brakujących pozycji, gdy Klient wyrazi na to zgodę. W przypadku nie wyrażenia zgody przez Klienta Umowa wygasa, a zamówienie nie zostanie zrealizowane.
6. Realizujemy zamówienia z dostawą tylko na teren Unii Europejskiej na zasadach wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów (WDT). Więcej w zakładce Koszty Dostawy.
§3 Sposoby płatności
1. Płatność gotówką przy odbiorze towaru dla zamówień, których wartość brutto nie przekracza 5,000 zł (pięciu tysięcy złotych)
2. Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy (zamówienie realizowane będzie po wpływie środków na rachunek bankowy Sprzedawcy) BZ WBK 58 1500 1719 1217 1001 6393 0000
3. Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy po odbiorze Zamówienia dla wybranych przez Sprzedawcę Klientów.
4. Przy realizacji większych zamówień może być pobierana zaliczka. Kwota zaliczki zostanie określona indywidualnie w zależności od wielkości zamówienia przez pracownika Sklepu.
5. Do realizacji zamówień, które posiadają informację, iż produkt jest pod zamówienie wymagana jest cała wpłata za towar + koszt wysyłki z góry.
§4 Ceny
1. Wszystkie ceny w Sklepie internetowym podane są w złotych polskich i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceny nie zawierają kosztów Dostawy, które są uwidocznione jako odrębna pozycja na fakturze VAT.
2. Koszty Dostawy są zależne od sposobu odbioru towaru i sposobu płatności. Określone są w zakładce Koszty Dostawy.
3. Podane ceny są wiążące w chwili składania zamówienia przez Klienta.
4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen, dostępnych w Sklepie internetowym towarów oraz do przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych i wyprzedaży.
5. Treść Sklepu Internetowego nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66, ust. 1 Kodeksu Cywilnego.
§5 Ochrona danych osobowych
1. W celu realizacji Umowy Sprzedaży Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klienta zebrane w trakcie procesu Rejestracji.
2. Podanie danych osobowych jest dobrowolne lecz niezbędne w celu realizacji Umowy Sprzedaży.
§6 Odstąpienie od Umowy Sprzedaży oraz zwroty towaru
1. Klient będący Konsumentem może odstąpić od Umowy bez podania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
2. Klient może sformułować oświadczenie samodzielnie bądź skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy dostępny tutaj : https://wigar.pl/wp-content/uploads/2017/08/odstapienie-formularz.doc
3. Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie towaru.
4. Sprzedawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta prześle na adres poczty elektronicznej Konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
5. Prawo do odstąpienia od Umowy przez konsumenta jest wyłączone w przypadku:
a. Umowy w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
b. Umowy, w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu , ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
c. Umowy, w której przedmiotem świadczenia są Produkty oznakowanie dodatkowo nadrukiem bądź haftem.
6. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Towaru. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niz w terminie 14 dni. Zakupiony Towar należy zwrócić na adres P.U.H. Wigar s.c. ul. Waryńskiego 41C, 16-400 Suwałki.
7. Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba , że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Konsumenta z żadnym kosztem. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego , które zdarzenie nastąpi wcześniej, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz od Klienta.
8. Jeżeli Konsument wybrał sp[osób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
9.Klient ponosi tylko bezpośredni koszt zwrotu Towaru.
§7 Reklamacje
1. Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Towar bez wad.
2. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu rękojmi za wady na zasadach określonych w art. 556 – 576 Kodeksu Cywilnego. W stosunku do Klientów będących Przedsiębiorcami rękojmia zostaje wyłączone.
3. Jeśli zakupiony towar posiada wady fabryczne Sprzedawca wymieni go na towar wolny od wad. W tym celu Klient powinien powiadomić niezwłocznie Sprzedawcę e-mailem Biuro@wigar.pl lub pocztą tradycyjną oraz odesłać wadliwy towar na adres Sprzedawcy ul. Waryńskiego 41C, 16-400 Suwałki wraz z fakturą lub paragonem sprzedaży doręczonymi przy dostawie, wypełniając dane zawarte w Formularzu Reklamacji dostępne tutaj : https://wigar.pl/wp-content/uploads/2017/08/formularz-reklamacyjny.doc . Faktura sprzedaży lub paragon z odpowiednią adnotacją o dokonaniu reklamacji zostanie zwrócona Klientowi wraz z dostarczeniem wymienionego towaru.
4. Termin rozpatrywania reklamacji wynosi 14 dni roboczych.Jeżeli Sprzedawca, który otrzymał od Kupującego żądanie określone w ust.3, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się , że uznał je za uzasadnione.
5. Sprzedawca może zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o uzupełnienie danych jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje są niekompletne.
6. W przypadku uzasadnionej reklamacji towar wadliwy zostanie wymieniony na wolny od wad, a jeśli nie będzie to możliwe, Sprzedawca zaproponuje Klientowi inny towar, mogący stanowić substytut wadliwego towaru albo zwróci Klientowi równowartość ceny reklamowanego towaru.
7. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez Kupującego adres e-mail, adres poczty tradycyjnej lub telefonicznie.
8. Klienci będący konsumentami skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Białymstoku. Informacje o sposobie dostępu do ww.trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl w zakładce „Rozstrzyganie Sporów konsumenckich”.
§8 Gwarancje
Towary mogą posiadać gwarancję producenta lub sprzedawcy. W przypadku braku informacji o niej na stronie z produktem Kupujący może na życzenie otrzymać taką informacje od Sprzedającego e-mailem lub na piśmie .
§9 Opisy towarów
Sprzedawca informuje, iż opisy towarów, dostępnych w Sklepie internetowym, są aktualne i zgodne ze stanem faktycznym. Sprzedawca nie ponosi jednak odpowiedzialności za niezgodności lub błędy w opisach podawanych przez producenta lub dystrybutora danego produktu. Nie ponosi również odpowiedzialności za zmiany, które wprowadza producent lub dystrybutor, nie informując o tym Sprzedawcy.
§10 Postanowienia końcowe
1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany treści Regulaminu. Zmieniony Regulamin publikowany będzie na Stronie internetowej i zacznie obowiązywać po upływie 7 (siedmiu) dni od dnia opublikowania.
2. Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z Umowy Sprzedaży jest sąd właściwy dla miejsca zamieszkania lub siedziby pozwanego lub sąd właściwy dla miejsca wykonania Umowy Sprzedaży.
§11 Polityka prywatności, ochrona danych osobowych
1. Administrator danych oświadcza, że przetwarza dane osobowe Klientów wyłącznie w celu:
– realizacji Umowy Sprzedaży
– kontaktu z Klientem
– za zgodą klienta w celach marketingowych, w tym w celu informowania o nowych produktach, usługach oraz promocjach oferowanych przez sklep
2. Zakres zbieranych danych obejmuje:
imię i nazwisko lub nazwę firmy
adres
adres e-mail
numer telefonu
numer NIP
REGON
zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS
3. Aby usunąć lub zmienić swoje dane należy skontaktować się mailowo z Biurem Obsługi Klienta sklepu pod adresem e-mail: biuro@wigar.pl
Podanie danych jest dobrowolne, a każdemu użytkownikowi przysługuje prawo do ich wglądu i poprawiania.
4. Do danych osobowych zbieranych przez Administratora danych mają bezpośredni dostęp jedynie upoważnieni pracownicy lub współpracownicy Administratora danych oraz uprawnione osoby zajmujące się obsługą Sklepu, którym zostały udzielone stosowne pełnomocnictwa.
Państwa dane mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności właściwym organom wymiaru sprawiedliwości.
5. Klient Wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb wykonania świadczenia (zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 roku o ochronie danych osobowych; tekst jednolity: Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 ze zm.).
6. Informacje wysyłane do użytkownika.
Serwis może wysyłać użytkownikowi na adres e-mail komunikaty techniczne związane z zamówieniem. Serwis zastrzega sobie prawo wysyłania użytkownikom listów elektronicznych z powiadomieniami o ważnych zmianach.
§12 Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z serwisu.
1. podłączenie do Internetu
2. poprawnie skonfigurowana aktualna przeglądarka internetowa.
3. rozdzielczość ekranu minimum 1024×768,
4. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail)