Informacje wstępne
Właścicielem Sklepu Internetowego znajdującego się pod adresem www.wigar.pl jest firma
PUH WIGAR s.c. Agnieszka Romanik, Grzegorz Romanik mieszcząca się pod adresem:
ul. Waryńskiego 41 C, 16-400 Suwałki
NIP: 844-19-31-909, REGON: 790742988
Telefon: 87 563 00 06
Nr konta: BZ WBK 58 1500 1719 1217 1001 6393 0000
Telefoniczny kontakt z Biurem Obsługi Klienta Sklepu internetowego można uzyskać pod numerem +48 602 266 044 . Pocztę elektroniczną (e-mail) można kierować pod adres: biuro@wigar.pl
Korzystanie ze Sklepu internetowego jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu. Akceptacji regulaminu Klient dokonuje każdorazowo przed złożeniem zamówienia zaznaczając właściwe pole w formularzu rejestracyjnym.
Definicje
Terminy używane w Regulaminie:
Klient – przedsiębiorca lub konsument, osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, dokonała Rejestracji i używa strony internetowej w celu dokonania zakupu towarów w Sklepie internetowym;
Rejestracja – Wypełnienie przez Klienta formularza rejestracyjnego znajdującego się na Stronie internetowej, poprzez podanie wymaganych danych osobowych, konta e-mail oraz ustalenie przez niego hasła;
Umowa Sprzedaży – umowa zawarta przez PUH WIGAR s.c. Agnieszka Romanik, Grzegorz Romanik z klientem sklepu internetowego, w sposób określony w niniejszym Regulaminie;
Dostawa – dostarczenie Klientowi przez Sprzedawcę zamówionego towaru, stanowiące wykonanie świadczenia przez PUH WIGAR s.c. Agnieszka Romanik , Grzegorz Romanik na podstawie Umowy Sprzedaży. Dostawa może być zrealizowana za pomocą transportu własnego Sprzedawcy lub przy wykorzystaniu usług Dostawcy zewnętrznego (kuriera, Poczty Polskiej, itp.);
Dowód sprzedaży – do każdego zamówienia wystawiamy paragon lub – na życzenie Zamawiającego fakturę VAT. Dowód sprzedaży wystawiamy kiedy zamówione przez Klienta towary są skompletowane i gotowe do odbioru / wysyłki.
§1 Złożenie zamówienia
1. Zamówienia można składać przez 24 godziny na dobę przez cały rok.
2. Zamówienie są realizowane od godziny 8:00 do godziny 16:00 każdego dnia tygodnia z wyłączeniem soboty, niedzieli i dni ustawowo wolnych od pracy. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia realizacji zamówień w dni świąteczne lub ustawowo wolne od pracy.
3. Po wybraniu towarów dostępnych w Sklepie internetowym, Klient umieszcza je w wirtualnym koszyku. Przez cały czas trwania zakupów Klient ma możliwość kontroli koszyka i wielkości zamówienia. Po podjęciu decyzji o zakupie, Klient w celu złożenia zamówienia, zostanie przekierowany do formularza, umożliwiającego zalogowanie się, gdzie zobowiązany będzie podać swój adres e-mail i hasło.
4. Do składania zamówień wymagane jest zarejestrowanie się za pomocą formularza rejestracyjnego, umieszczonego na Stronie internetowej. Rejestracja ma na celu uzyskanie przez Sprzedawcę danych niezbędnych do wykonania Umowy Sprzedaży.
§2 Realizacja zamówienia
1. Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć rzecz bez wad, z wyłączeniem wad wskazanych w ofercie sprzedaży.
2. Sprzedawca dokłada wszelkich starań aby termin Dostawy towaru był jak najkrótszy. Wysyłki przygotowywane są zazwyczaj następnego dnia roboczego po złożeniu zamówienia i potwierdzeniu płatności – jeżeli wymagane było aby płatność za towar wpłacona została z góry.
3. W przypadku gdy Klient – Firma składa zamówienie, przed jego realizacją wymagane jest podanie danych firmy oraz upoważnienie dla firmy PUH WIGAR s.c. Agnieszka Romanik, Grzegorz Romanik na wystawianie faktur VAT bez podpisu odbiorcy.
4. Odbioru towaru można dokonać osobiście lub przez osobę pisemnie przez niego upoważnioną. Osoba odbierająca, zobowiązana jest mieć przy sobie fakturę proformę lub wydrukowany e-mail potwierdzający złożenie zamówienia ewentualnie dokument tożsamości ze zdjęciem.
5. W przypadku braku możliwości wykonania Umowy zgodnie z zamówieniem Klienta spowodowanym brakiem którejkolwiek z pozycji zamówienia, z Klientem skontaktuje się pracownik Sprzedawca w celu ustalenia zasad wykonania Umowy. Zamówienie zostanie zrealizowane bez brakujących pozycji, gdy Klient wyrazi na to zgodę. W przypadku nie wyrażenia zgody przez Klienta Umowa wygasa, a zamówienie nie zostanie zrealizowane.
6. Klient ma prawo sprawdzić, w obecności pracownika firmy kurierskiej, pracownika Poczty Polskiej, lub pracownika Sprzedawcy (w przypadku Transportu własnego Sprzedawcy), czy dostarczony towar jest zgodny z zamówieniem. Podpis Klienta na liście przewozowym, oznacza potwierdzenie zgodności Dostawy z Umową Sprzedaży.
7. Złożenie zamówienia stanowi ofertę w rozumieniu Kodeksu cywilnego, złożoną Sprzedawcy przez Klienta. Sprzedawca złoży Klientowi oświadczenie o przyjęciu oferty w formie listu wysłanego na adres e-mail Klienta podany w formularzu rejestracyjnym. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta z momentem złożenia oświadczenia o przyjęciu oferty przez Sprzedawcę.
8. Oferty pochodzące z wyprzedaży oraz oferty promocyjne dostępne są do wyczerpania zapasów. Z powodu ograniczonej ilości towarów w w/w ofertach zamówienia złożone po wyczerpaniu zapasów nie będą mogły być realizowane, o czym klient zostanie poinformowany drogą telefoniczną lub pocztą elektroniczną przez pracownika Sprzedawcy. W takim przypadku odpowiednie zastosowanie znajdzie pkt. 4 znajdujący się powyżej.
9. Realizujemy zamówienia z dostawą tylko na terenie Unii Europejskiej na zasadach wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów (WDT). Więcej w zakładce Koszty Dostawy.
§3 Sposoby płatności
1. Płatność gotówką przy odbiorze towaru dla zamówień, których wartość brutto nie przekracza 5,000 zł (pięciu tysięcy złotych)
2. Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy (zamówienie realizowane będzie po wpływie środków na rachunek bankowy Sprzedawcy) BZ WBK 58 1500 1719 1217 1001 6393 0000
3. Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy po odbiorze Zamówienia dla wybranych przez Sprzedawcę Klientów.
4. Przy realizacji większych zamówień może być pobierana zaliczka. Kwota zaliczki zostanie określona indywidualnie w zależności od wielkości zamówienia przez pracownika Sklepu.
5. Do realizacji zamówień, które posiadają informację, iż produkt jest pod zamówienie wymagana jest cała wpłata za towar + koszt wysyłki z góry.
§4 Ceny
1. Wszystkie ceny w Sklepie internetowym podane są w złotych polskich i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceny nie zawierają kosztów Dostawy, które są uwidocznione jako odrębna pozycja na fakturze VAT.
2. Koszty Dostawy są zależne od sposobu odbioru towaru i sposobu płatności. Określone są w zakładce Koszty Dostawy.
3. Podane ceny są wiążące w chwili składania zamówienia przez Klienta, z zastrzeżeniem §2 pkt. 7.
4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen, dostępnych w Sklepie internetowym towarów oraz do przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych i wyprzedaży.
5. Treść Sklepu Internetowego nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66, ust. 1 Kodeksu Cywilnego.
§5 Ochrona danych osobowych
1. W celu realizacji Umowy Sprzedaży Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klienta zebrane w trakcie procesu Rejestracji.
2. Podanie danych osobowych jest dobrowolne lecz niezbędne w celu realizacji Umowy Sprzedaży.
§6 Odstąpienie od Umowy Sprzedaży oraz zwroty towaru
1. Konsument ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania przyczyny w ciągu czternastu dni od dnia odebrania przesyłki z zamówionym towarem, składając w tym celu Sprzedawcy stosowne oświadczenie na piśmie. Formularzu odstąpienia od umowy – zwroty.
2. Klient (Przedsiębiorca) może zwrócić towar w wyjątkowych przypadkach po ustaleniu zwrotu ze sprzedawcą nie później niż do 7 dni.
3. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Konsument zobowiązany będzie odesłać otrzymany towar w stanie niezmienionym, oryginalnie zapakowany i nieuszkodzony. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni od dokonania zakupu. Konsument otrzyma zwrot równowartości ceny zakupionego towaru po dostarczeniu towaru wraz z paragonem.
4. W wyjątkowych przypadkach Klient (Przedsiębiorca) może zwrócić towar w stanie niezmienionym, oryginalnie zapakowany i nieuszkodzony po wcześniejszym ustaleniu z pracownikiem PUH WIGAR celem omówienia warunków zwrotu (PUH WIGAR nie przyjmuje od Klientów przesyłek, zwrotów bez wcześniejszego uzgodnienia). Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 7 dni.
5. Zwrot wpłaconej kwoty dokonywany jest po otrzymaniu od Klienta podpisanej faktury korygującej.
6. Koszty związane z wysyłką i zwrotem towaru ponosi Klient.
7. Kwota podlegająca zwrotowi pomniejszana jest o koszty obsługi Przedsiębiorcy w wysokości 5% wartości faktury, ale nie mniej niż 20,00 zł netto.
§7 Opisy towarów
Sprzedawca informuje, iż opisy towarów, dostępnych w Sklepie internetowym, są aktualne i zgodne ze stanem faktycznym. Sprzedawca nie ponosi jednak odpowiedzialności za niezgodności lub błędy w opisach podawanych przez producenta lub dystrybutora danego produktu. Nie ponosi również odpowiedzialności za zmiany, które wprowadza producent lub dystrybutor, nie informując o tym Sprzedawcy.
§8 Reklamacje
Sklep ponosi odpowiedzialność za wady towaru.
1. Jeśli zakupiony towar posiada wady fabryczne Sprzedawca wymieni go na towar wolny od wad. W tym celu Klient powinien powiadomić niezwłocznie Sprzedawcę e-mailem biuro@wigar.pl lub pocztą tradycyjną oraz odesłać wadliwy towar na adres Sprzedawcy ul. Waryńskiego 41 C, 16-400 Suwałki firmą kurierską wskazaną przez Sprzedawcę, wraz z fakturą lub paragonem sprzedaży doręczonymi przy dostawie wypełniając dane zawarte w Formularzu Reklamacji. Faktura sprzedaży lub paragon z odpowiednią adnotacją o dokonaniu reklamacji zostanie zwrócona Klientowi wraz z dostarczeniem wymienionego towaru.
2. Termin rozpatrywania reklamacji wynosi 14 dni roboczych od dnia otrzymania przez Sprzedawcę przesyłki zawierającej reklamowany towar. Jeżeli Sprzedawca, który otrzymał od Kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
3. Sprzedawca może zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o uzupełnienie danych jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje są niekompletne.
4. W przypadku uzasadnionej reklamacji, towar wadliwy zostanie wymieniony na wolny od wad, a jeśli nie będzie to możliwe, Sprzedawca zaproponuje Klientowi inny towar, mogący stanowić substytut wadliwego towaru albo zwróci Klientowi równowartość ceny reklamowanego towaru.
5. W przypadku towarów zakupionych w promocji wymiana możliwa pod warunkiem dostępności towaru.
6. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez Kupującego adres e-mail, adres poczty tradycyjnej lub telefonicznie.
7. Klienci będący konsumentami mają możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Białymstoku. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.
§9 Postanowienia końcowe
1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany treści Regulaminu. Zmieniony Regulamin publikowany będzie na Stronie internetowej i zacznie obowiązywać po upływie 7 (siedmiu) dni od dnia opublikowania.
2. Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z Umowy Sprzedaży jest sąd właściwy dla miejsca zamieszkania lub siedziby pozwanego lub sąd właściwy dla miejsca wykonania Umowy Sprzedaży.
§10 Polityka prywatności, ochrona danych osobowych
1. Administrator danych oświadcza, że przetwarza dane osobowe Klientów wyłącznie w celu:
– realizacji Umowy Sprzedaży
– kontaktu z Klientem
– za zgodą klienta w celach marketingowych, w tym w celu informowania o nowych produktach, usługach oraz promocjach oferowanych przez sklep
2. Zakres zbieranych danych obejmuje:
imię i nazwisko lub nazwę firmy
adres
adres e-mail
numer telefonu
numer NIP
REGON
zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS
3. Aby usunąć lub zmienić swoje dane należy skontaktować się mailowo z Biurem Obsługi Klienta sklepu pod adresem e-mail: biuro@wigar.pl
Podanie danych jest dobrowolne, a każdemu użytkownikowi przysługuje prawo do ich wglądu i poprawiania.
4. Do danych osobowych zbieranych przez Administratora danych mają bezpośredni dostęp jedynie upoważnieni pracownicy lub współpracownicy Administratora danych oraz uprawnione osoby zajmujące się obsługą Sklepu, którym zostały udzielone stosowne pełnomocnictwa.
Państwa dane mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności właściwym organom wymiaru sprawiedliwości.
5. Klient Wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb wykonania świadczenia (zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 roku o ochronie danych osobowych; tekst jednolity: Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 ze zm.).
6. Informacje wysyłane do użytkownika.
Serwis może wysyłać użytkownikowi na adres e-mail komunikaty techniczne związane z zamówieniem. Serwis zastrzega sobie prawo wysyłania użytkownikom listów elektronicznych z powiadomieniami o ważnych zmianach.